سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای من

نظر

بازاریابی در لینکدین یا لینکدین مارکتینگ (LinkedIn Marketing) چگونه است؟ آیا شما به دنبال رونق کسب و کار خود، ایجاد ارتباط شغلی با شرکای احتمالی و یا ایجاد مشارکت استراتژیک با همکاران خود هستید؟ شبکه اجتماعی لینکدین می تواند برند شما را به بیش از 600 میلیون متخصص در سراسر جهان معرفی کند. برای شروع آماده هستید؟ استراتژی بازاریابی در لینکدین یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. در این مقاله نکات مهمی وجود دارد که شما را راهنمایی می‌کند که چگونه از لینکدین برای بازاریابی، جذب مخاطبان و رشد کسب و کارتان استفاده کنید. در این مطلب به سه محور اصلی موفقیت بازاریابی در لینکدین اشاره خواهیم کرد و پتانسیل لینکدین را در این زمینه بررسی می‌کنیم. اکثر متخصصان در مشاوره دیجیتال مارکتینگ خود به ابزاری همچون لینکدین خیلی توجه میکنند و سعی میکنند در برنامه بازاریابی دیجیتالشان از آن استفاده کنند.

 

در واقع بازاریابی در لینکدین به این معناست که ما از این شبکه اجتماعی استفاده کنیم که بتوانیم هر چه بیشتر به اهداف تعریف شده در استراتژی‌های فروش خود نزدیک‌تر شویم. بدون شک در دنیای امروز بازاریابی و تبلیغات صرف به فروش مستقیم محدود نمی‌شود. ابتدا باید با برقراری ارتباط، خلق ارزش و تولید محتوا بتوانید رابطه خودتان را با مخاطبان شکل دهید و سپس محصولات و خدمات‌تان را ارائه کنید.

 

ضمن اینکه چون کسب و کارها و مدیران ارشد در این شبکه اجتماعی حاضر هستند، در نتیجه می‌توانید متوجه نیازها و درخواست‌های آنها شوید و متناسب با خواسته مشتریان محصولات و خدمات خود را عرضه کنید. از سوی دیگر می‌توانید از فضای خوب و رایگان این سایت برای بازاریابی محتوایی استفاده کنید تا مشتریان بیش از پیش با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

ناگفته نماند لینکدین می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای موجود برای تحقیق و بررسی، اطلاع از جدیدترین ترندهای بازاریابی، بررسی دقیق رقبا و رصد فعالیت آنها، تحقیقات بازار، نیازسنجی، مدیریت بحران و ارائه بهتر خدمات مشتریان باشد.

 

نکات مهم بازاریابی در لینکدین

لینکدین یکی از بهترین شبکه های اجتماعی در زمینه‌ی مشاغل و تخصص‌های حرفه‌ای است. این شبکه اجتماعی در ایران چندان شناخته شده نیست. با این حال افراد حرفه ای و صاحبان مشاغل زیادی در ایران هستند که با پتانسیل‌های این شبکه اجتماعی آشنا هستند. اما آنها نیز همچنان در استفاده‌ی حرفه ای از این ابزار با چالش‌های زیادی مواجه هستند و نتوانسته اند به حد کافی بهره لازم را از لینکدین ببرند. دلیل این امر عدم آگاهی کامل در استفاده از لینکدین در بازریابی دیجیتالی است.

https://sadeghbagheri.ir/linkedin-marketing/

اگر بخواهید برای‌ کسب‌وکار خود در لینکدین بازاریابی کنید، باید یک صفحه کمپانی برای آن بسازید. در صفحه لینکدین کمپانی خود صرفاً به دنبال فروش محصولات خود نباشید بلکه در آغاز، اولویت شما باید به دست آوردن تعداد follower بیشتر باشد و این کار تنها با تولید محتوای مفید و جذاب برای مخاطبان ممکن است

 

در اینجا به نکات مهم در بازاریابی با لینکدین اشاره می‌کنیم که می تواند در این راستا کمک حال شما باشد.

 

 سه فاکتور مهم لینکدین مارکتینگ

تجربه نشان داده است که به طور کلی برای موفقیت در بازایابی با شبکه اجتماعی لینکدین، سه عامل زیر تاثیر گذار خواهد بود و توجه به هر یک از آنها الزامی است:

 

داشتن استراتژی مناسب برای بازاریابی در لینکدین و ارزیابی آن

تولید محتوای مناسب در راستای استراتژی بازاریابی تعیین شده

آگاهی از امکانات لینکدین و روش صحیح استفاده از آنها

در ادامه به هریک از این سه عامل تعیین کننده خواهیم پرداخت.

 

بازاریابی در لینکدین

 استراتژی بازاریابی در لینکدین

طراحی یک استراتژی روشن در بازاریابی با لینکدین اولین گامی است که شما باید برای موفقیت بردارید. داشتن استراتژی بازاریابی یعنی بدانید دقیقا کجا هستید و قصد دارید به کجا برسید. در واقع استراتژی شما مثل نقشه راهی است که شما را به مقصد رهنمون می سازد. برای داشتن یک استراتژی مناسب باید به سوالاتی مثل پرسش‌های زیر پاسخ روشنی بدهید:

 

چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند و به طور کلی هدف شما از فعالیت در لینکدین چیست؟

صنایع مرتبط با حرفه‌ی شما چیست؟

در چه بازه زمانی قرار است به چه میزان پیشرفت برسید؟

بودجه شما چقدر است و چقدر میخواهید برای بازاریابی در لینکدین هزینه کنید؟

پلن شما برای تعاملات سازنده در لینکدین چیست؟                                                                                                                                  بازاریابی در لینکدین

 تولید محتوای مناسب برای بازاریابی در لینکدین

حال که استراتژی شما مشخص شده است، باید به تولید محتوای مناسب برای شبکه لینکدین خود بیندیشید. اما محتوای مناسب برای لینکدین ویژگی هایی دارد که باید با آن آشنا باشید. محتوای پست‌هایی که شما منتشر می‌کنید بسیار حائز اهمیت است. لینکدین یک محیط حرفه ای است. محتوای شما باید جدی و رسمی باشد. در اینجا خبری از پست های طنز و خانوادگی نیست. محتوای شما کاربران را وادار به تعامل با شما خواهد کرد. بنابراین برای تولید محتوای مناسب باید به موارد زیر دقت کنید.

 

مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند؟ محتوای شما باید بر اساس نیاز مخاطبانتان تنظیم شود.

از محتوای بصری بیشتر استفاده کنید. محتوا در قالب عکس و فیلم تاثیر بیشتری بر مخاطب میگذارد.

محتوای مناسب برای لینکدین باید متنی رسمی و در عین حال لحنی دوستانه داشته باشد.

موضوعی جدی و در عین حال جذاب و خلاقانه انتخاب کنید. از موضاعاتی با محوریت طنز، سیاست و مذهب پرهیز کنید.

سعی کنید از لینک های زیادی در متن محتوای خود استفاده نکنید زیرا این مورد میتواند تاثیر نامطلوبی بر دیدگاه مخاطبان داشته باشد.

از کلمات و عبارات کلیدی مناسب استفاده کنید.

به صفحه شرکت خود یک بک لینک ایجاد کنید. این موضوع به جهت افزایش رتبه شما در نتایج موتورهای جستجوگر ضروری است.

تولید محتوای بهینه شده را به طور منظم و در فواصل معیین منتشر کنید.

هشتگ‌های ترند متناسب با صنعت خود را پیدا کنید و در کنار محتوای خود از آنها استفاده کنید.

 استفاده مناسب از امکانات لینکدین

لینکدین امکانات بسیار زیاد و متنوعی در اختیار شما قرار میدهد که آگاهی از عملکرد آنها می تواند تاثیر بسیار زیادی در بازاریابی در لینکدین داشته باشد. برای دسترسی به برخی از امکانات لینکدین باید پول پرداخت کنید. در این راستا مقاله لینکدین پرمیوم را مطالعه بفرمایید. لینکدین در جهت کمک به بازاریابان دیجیتالی امکانات خاصی را در نظر گرفته است. مهم ترین ابزار و امکانات لینکدین در راستای بازاریابی را میتوان به صورت زیر فهرست کرد:

 

اکانت تجاری

ابزار جمع آوری داده مثل Campaign Manager و Reporting UI

لینکدین پرمیوم

محتواهای تبلیغاتی یا حمایت شده (Sponsored Content)

Analytics

InMail

 سخن آخر: بازاریابی دیجیتالی با لینکدین

استفاده مناسب از هر یک از ابزار و امکانات لینکدین نکات خاص خودش را دارد. همچنین نکات و ترفندهای مختلفی وجود دارد که شما را در مسیر تبدیل شدن به یک حرفه ای در لینکدین کمک می کند. اما همه این مسائل با هدف جذب مخاطب بیشتر صورت میگیرد. دیجیتال مارکتنیگ به مفهومی اشاره دارد که شامل طیف وسیعی از اقدامات در فضای دیجیتالی است که ما را در تعامل با مخاطبان بیشتری قرار میدهد. مواردی مثل سئو، استراتژِی محتوا، شبکه سازی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی موبایلی و … همگی در زیر مجموعه‌ی دیجیتال مارکتینگ قرار دارند. لینکدین برای بازاریابی دیجیتالی در بسیاری از این موارد قابلیت‌ها و امکانات مناسبی را در اختیار ما قرار داده است. در این راستا شما در لینکدین می‌توانید:

 

یک پروفایل حرفه‌ای و کامل ایجاد کنید و رزومه خود را در آن قرار بدهید

با دوستان و افراد مرتبط با حرفه‌ی خود تعامل کنید

مقالات و محتوای سئو شده را در صفحه خود منتشر کنید که این مقالات در نتایج جستجو دیده میشود

به سایت خود بکلینک بدهید

یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید

به طور همزمان یک اکانت شخصی و تجاری داشته باشید

بنابراین فعالیت در لینکدین می تواند تقریبا نیمی از انتظارات و اهداف شما از بازاریابی دیجیتالی را یکجا برآورده کند. لینکدین هنوز در ایران، ابتدای راه است و در آینده چیزهای زیادی از این شبکه اجتماعی خواهید شنید.